JANGAN TERPEDAYA DENGAN IKLAN COURTS MAMMOTH



Aidil Fitri menjelang tiba, sudah tentu anda mula fikir barang apa nak tukar kat rumah, kalau kita tengok di akhbar sekarang ni, iklan macam-macam cuba memperdayakan kita supaya berbelanja lebih dengan barang baru. Iklan Courts Mammoth nampaknya menonjolkan tawaran melampau yang mana pengguna kalau tak fikir panjang, terus terpengaruh dengan iklannya sekarang " tak perlu bayar 90 hari'' tapi lepas raya nanti anda menanggung hutang yang tak habis. Fikir-fikirlah sewarasnya kemampuan pendapatan dan komitmen perbelanjaan bulanan kita. Bersederhanalah dalam perbelanjaan. Jangan terpengaruh sangat dengan iklan "Courts Maut" ni, akhirnya nanti kalau anda gagal bayar tiga bulan, dia hantar surat ugut dari peguam nak bawa anda ke mahkamah, jangan cari pasal!!!

11 comments:

Unknown said...

saya dah terkena..saya bli brg kena bayar 2 kali ganda harga asal..kemudian saya tak mampu bayar..saya pulangkan...katanya dah settle..selepas dua tahun kemudian org courts call suruh bayar 5 ribu lebih..ugut2 nak amikbrg..nak amik kereta..saya tertekan dan sedih bila di malaysia ada sykt begini..

Man Siakap said...

kena tgk dulu iklan mcm mana. kalau ada jualan murah why not

En. Mohsin said...

aku suka beli brg kat courts time promosi. tambah2 pulak kalau time2 awal promosi mmg bnyk brg courts jual cash murah2. aku pernah dpt pemanas air dg harga rm1 kat courts. hahaha

Tok Man said...

untungle.. aku tak pernah dapat beli yang barang RM 1 ke RM 2 ke. confirm kalau courts buat promosi bila pegi, barang abis. ramai sgt org pegi beli kot. mmg kalau ada promosi kena cepat2 le pegi lepas ni.

Akim Amad said...

courts skrg tgh buat promosi tv murah tu.. kau dah pegi ke belum? haha
kata nk promosi sgt kan. huhu

kaki skodeng said...

alah. kalau dh abis stok tak sempat. g cari kedai lain.
bnyk je lg kedai yg mcm courts ni. harvey norman ke senheng ke

Akim Amad said...
This comment has been removed by the author.
Lisa Miya said...

Courts murah, klo blh abaikan amik flexi credit yg jangka panjang.

Akim Amad said...

flexicredit skrg kalau kau nak tarik smpai 72 bulan pon boleh tempoh bayaran. so bayar ansuran jadi lebih murah.

Tok Man said...

@Akim Amad
promosi apa sekarang kt courts? nak kata raya takde raya apa2 skrg ni.
ntah2 kalau aku pegi courts tgk2 takde pon promosi tu mcm mana hahaha

Akim Amad said...

pesta tv wahai @tokman.
kalau rasa nk beli tv murah2, g la courts. hehe. bnyk brand ada. yg besar smpai 60" pon ada diskaun. kt courts rasanya tiap masa ada promosi ngan diskaun, tek semetinya kena ada raya haha